Opzeggen

Heeft uw internet provider weer een storing gehad en bent u er nu echt klaar mee? Zijn de prijzen weer verhoogd en is het deze keer de druppel? Of wilt u simpelweg een snellere internet verbinding? Wat de reden ook is, het is tijd voor wat nieuws. Houd rekening met de volgende zaken bij het opzeggen van uw internet abonnement.

Contracttermijn

Belangrijk bij een overstap is de einddatum van uw huidige overeenkomst:
– Heeft u een overeenkomst bij uw huidige internetprovider met een einddatum in de toekomst? Dan dient u die overeenkomst eerst af te ronden.
TIP: Zorg ervoor dat de startdatum bij uw nieuwe provider een paar voor de einddatum van uw huidige overeenkomst ligt. Zo heeft u alle tijd om uw nieuwe apparatuur rustig te (laten) installeren en zit u niet zonder internet.

– Is de einddatum van de overeenkomst bij uw huidige internetprovider afgelopen, dan is uw overeenkomst maandelijks opzegbaar. Als startdatum kunt u iedere datum kiezen die u zelf wilt (rekening houdend met het feit dat u altijd een opzegtermijn van 30 dagen bij uw oude leverancier heeft).
TIP: Bent u langer dan een jaar klant en heeft u in de tussentijd uw abonnement niet aangepast? Dan bent u waarschijnlijk contractvrij.

We helpen u graag met het doorgeven van uw opzegging aan uw huidige leverancier. Om u te helpen hebben we daarom hieronder een opzegbrief toegevoegd. In deze opzegbrief kunt u uw persoonlijke gegevens invoeren en deze kunt u vervolgens opsturen naar uw huidige leverancier.

LET OP: Wacht altijd met het opzeggen van uw huidige overeenkomst tot u een bevestigingsbrief met de definitieve aansluitdatum van uw nieuwe provider heeft ontvangen.

Download hier de opzegbrief.

Wanneer u de opzegging gaat doen zult u de adresgegevens van uw provider nodig hebben. De adresgegevens van de belangrijkste providers hebben wij hieronder voor u samengevat.

Klik hier voor de adresgegevens.

Wij vergelijken onder andere: